fbpx
Zanimljivosti

Sećate li se šta ste noćas sanjali?

0

Sanjamo svaki put kada spavamo, a ponekad i na desetine različitih snova. Ako niste zapamtili snove, ne znači da niste sanjali.

Snovi su uvek zanimljivi i oduvek su bili nešto što je zanimalo ljude. Mnogi u snovima vide poruke pa ih i zapisuju u dnevnike spavanja.

Postoje i razne knjige koje tumače snove. Ako se neki san ponavlja više puta kažu da vam vaša podsvest nešto poručuje, a ponekad ne morate ni spavati da biste sanjali.

Možda vam nikada nije palo na pamet da naučite pamtiti svoje snove, a možda ste upravo prethodne noći sanjali dobitnu kombinaciju na loto listiću koje se ne možete setiti.

Odlučili ste naučiti tehniku: kako zapamtiti snove?

1. ZAPIŠITE ŠTA STE SANJALI

Sna ćete se najviše sećati u prvih pet minuta nakon buđenja, a već nakon 10 ćete zaboraviti 90% onoga što vam se događalo.

Zato, ako želite zapamtiti snove – morate ih zapisivati. Oni predani pamćenju snova zapisuju ih svaki san, pa čak i one koji ih probude usred noći. Vi za početak krenite sa zapisivanjem snova nakon što se probudite.

Redovno vodite dnevnik snova i povremeno pročitajte stare snove. Upisujte ključne reči, trenutke, mesta i osobe koje su vam se pojavile u snu i uskoro ćete naći povezanost između njih.

Nemojte odmah u startu odustati od zapisivanja i pokušati ih zapamtiti jer mozak filtrira informacije i retko pamti događaje koje sanjate. On kao važne uzima stvarne trenutke i događaje, a samo ponekad snove koji su vam se iz nekog razloga urezali u pamćenje.

Ako ste ipak u nemogućnosti zapisati šta ste sanjali, ispričajte svoj san partneru, kolegi ili psu (da psu, ozbiljni smo). Ova tehnika ne služi tome da vam pas kasnije ispriča što ste sanjali, već će vam pričajući, san ući dublje u memoriju pa ćete ga se moći lakše prisetiti kada dohvatite papir i olovku.

I još jedna stvar; nakon buđenja nemojte razmišljati o zadacima, poslu i stvarima koje trebate obaviti. Uzmite nekoliko minuta vremena, prevrtite san i zapišete sve čega se setite.

2. SANJAJTE LUCIDNE SNOVE

Legendarni muzičari Paul McCartney i JohnLennon u snu su stvarali glazbu koja ih je učinila slavnima i promenila im živote, a Albertu Einsteinu je ideja o teoriji relativnosti došla nakon što se probudio iz ludog sna.

Lucidne snove mogli bismo objasniti kao snove u kojima smo svesni da sanjamo i imamo kontrolu nad onime što će se sledeće dogoditi. Događaju se samo nekoliko puta u životu i to sasvim spontano.

Ipak, u posljednje vreme sve veći broj ljudi pokušava potaknuti takve snove posebnim vežbama, kako bi mogli kontrolisati situacije koje im se događaju u snu i time izazvati stvarnost. Zamislite da u snu možete proricati budućnost ili dobiti ludu ideju i promeniti svet.

3. NAMESTITE BUDILNIK – PROBUDITE SE U REM FAZI

REM faza spavanja (Rapid Eye Movement) je faza u kojoj najviše sanjamo, a kako joj i samo ime govori, oči se u REM fazi brzo kreću levo-desno i to čak 50 do 60 puta u minuti. Telo se paralizira, a mozak je najaktivniji. Ako se probudite u toj fazi, setit ćete se sna u najsitnije detalje.

Ova faza sna događa se otprilike 90 minuta nakon što zaspite, a snovi tada postižu vrhunac. Namestite alarm da vas probudi otprilike četiri i pol sata nakon što zaspite, pa ponovite postupak.

Mirno lezite i prevrtite san koji ste upravo sanjali i zapišite ga u dnevnik snova, a zatim ponovo legnite i spavajte sve dok se ne probudite prema uobičajenom vremenu.

Broj buđenja tokom noći povremeno povećavajte:

  • Prvo buđenje neka bude četiri i pol sata nakon što zaspite.
  • Drugi put se probudite nakon dva sata.
  • Treće buđenje namestite za još dva sata.

No, nemojte ovu tehniku ponavljati svake večeri jer će vam san biti narušen. Odaberite noći nakon kojih nemate važan poslovni sastanak ili vikend kada možete malo duže odspavati.

4. “KAD SE PROBUDIM, SETIT ĆU SE SNOVA!”

Ova tehnika zvuči čak smešnije od onog psa o kojem smo pisali ranije u tekstu, ali ljudski mozak radi prema naredbama i unapred “programiranih” zadataka.

Ako ste odlučni u želji da upamtite snove i pre spavanja sami sebe nagovorite da zapamtite što ste sanjali, moglo bi upaliti.

Ponovite u sebi nekoliko puta odlučno: “Kad se probudim, setit ću se snova!”. Time ćete poslati poruku i naredbu umu da upamti detalje vaših snova.

Takođe, ako svoje snove želite ponoviti ili ih nastaviti, pročitajte dnevnik snova i zamislite slike u glavi. Ljudi često sanjaju ono što im se toga dana dogodilo ili režiraju po svome film koji su upravo gledali.

Svako može naučiti pamtiti snove i kontrolisati ih, ali nemojte preterati da ne biste doveli u pitanje svoje psihološko stanje.

Snovi mogu različito uticati na čovekovo ponašanje. Je li vam se ikad dogodilo da sanjate neku osobu kao negativca ili da vas je neko blizak povredio pa provedete dan u ljutnji na tu osobu?

Snovi će retko kada biti jasni, ali zapisujte sve, pa čak i one najčudnije, haotične i nelogične.

I još jedan savet za kraj:
Spavajte na Orneo dušecima, sigurni smo da ćete na njima lepše sanjati. Možda ćete spavajući na njima lakše pamtiti svoje snove.

Pogledajte sve Orneo dušeke

Ponuda na email!

Ne brinite mi ne spamujemo.

Podelite Vaše mišljenje pomozite drugima da lakše odluče

Ostavite Komentar

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.

Email
Messenger
WhatsApp
Viber
Phone
Messenger
Whatsapp

Add the number to the Contacts on your phone and send us a message via app.

Call us:

+38162-227-778

Viber
Phone
Email
Reset Password